zaterdag 1 augustus 2015

Rondje Enschede

Gisteren ben ik vertrokken uit Rothenburg ob der Tauber. Met heel veel oponthoud in het verkeer kwam ik aan het einde van de middag aan bij Euro-camping De Twentse Es in Enschede.


Vandaag heb ik een rondje Enschede gefietst.


Vrijwel de gehele route was autovrij.


Op het complex van de Universiteit Twente staat een kerktoren in de vijver. Deze toren staat bekend als het Torentje van Drienerlo.


Ik stond op 8 juli 2011 op exact op dezelfde plaats. Dat was een dag nadat een deel van het dak van de Grolsch Veste was ingestort en er twee doden waren gevallen. Ik was toen op vakantie in het nabijgelegen Eibergen. Inmiddels heeft de onderzoeksraad een rapport uitgebracht over het voorval.


Een deel van de route ging over Fietssnelweg F35. De F35 is een 62 km-lange non-stop fietsverbinding van Nijverdal tot Gronau.


Het Kristalbad tussen Enschede en Hengelo.


Een van de vele zouthuisjes rondom Twekkelo.


Op een picknickbank langs de weg bij Twekkelo gratis thee of koffie en in het bijbehorende stalletje diverse soorten zelfgemaakte jam te koop


Als als dank voor de gratis thee natuurlijk kersenjam gekocht.


Boekelo staat natuurlijk naast zoutwinning vooral bekend om zijn Military 


Natuurontwikkeling ten zuiden van Enschede.


De fabriek van Koninklijke Grolsch NV


Mooi landgoedje met vijver.


Brug door het rietveld.


Siƫsta


Dit staat mooier dan zonnepanelen.


De route ging ook een km de grens over. Daar zag ik dus twee Duitse ooievaars.


Klik hier voor details van de fietsroute.


Na zo'n fietstocht heb ik wel honger gekregen !


Vanavond hadden ze op de camping een playbackshow.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten